Hai people. People used to call me "Leles". actually, Alisia James is my Name. i am getting old this year. Turning 17Teen years old. That's mean i am going to sit a big exam.Currently im taking Civil engineering studies at Litech secondary school,Likas. Proud to be sabahan. I believe everything happen for a reason. I am taken by MR.Oliver allexsius. Whatever happen to myself, i called it as a LIFE.

Monday, August 30, 2010

Cinta Kirana


Sinetron Cinta Kirana is broadcast every Monday through Friday at 6:30 to 7:30 pm (same time with Epilog Cinta Gardens) on Astro Ria starting last August 11, 2010. Leading Sinetron Cinta Kirana is Nia Ramadhani (onion) as Kirana, Randy Pangalila as Galang, Tsania Marwa as Riana, Kiki Farrel as Baim, Arthur Tobing as Rama, Sita Yatti Surachman as, Erly Ashy as Aida, and Mama Dahlia as Dahlia.

SINOPSIS ABOUT CINTA KIRANA:
Kirana adalah gadis berusia 18 tahun yang tinggal dengan neneknya, Sita. Suatu hari semasa sedang menghantar suratkhabar kepada pelanggannya,dia telah dilanggar oleh sebuah kereta yang dipandu Galang. Disebabkan malu kerana ditertawakan, Kirana tidak mampu mengawal emosi lalu menampar Galang.

Setelah mengetahui kemalangan yang menimpa neneknya, Kirana berasa sangat marah dan pergi ke rumah Rama lalu memarahinya. Rama mengikut Kirana ke hospital untuk mengurus segala hal. Betapa terkejutnya Rama saat melihat Sita. Ternyata Rama dan Sita dulunya adalah sepasang kekasih yang terpisah kerana keadaan. Rama dan Sita pernah berjanji untuk menyatukan kedua anak ataupun cucu mereka.
 
Walaupun tahu Galang sudah mempunyai pilihan Hati, Rama tetap memintanya bertemu dengan Kirana. Galang akhirnya bersedia. Kirana yang juga dipaksa oleh neneknya, akhirnya mau menemui Galang. Tapi pertemuan mereka selalu berujung dengan masalah, dan masing-masing terkejut apabila mengetahui yang mereka telah dijodohkan. Kirana yang tidak mahu bersama Galang, meluahkan rasa hati kepada  Baim yang memang mencintai Kirana, dan Baim mengajak Kirana kahwin lari.
 
Peristiwa demi peristiwa yang dihadapi Kirana dan Galang membuat mereka dekat, dan tanpa disedari, benih benih cinta mulai muncul dihati mereka. Saat hubungan Kirana dan Galang semakin baik, terjadi sebuah sebuah kemalangan yang menyebabkan Galang meninggal. Setelah itu, semua bisnes dan perusahaan keluarga bankrupt tetapi Kirana berjanji untuk menyelamatkan keluarga itu. Kirana mula bekerja tetapi setiap pekerjaan yang dilakukan gagal kerana sikap barannya.
 
Kirana yang putus asa menemui salah seorang teman Galang untuk memohon pekerjaan lalu diperkenalkan dengan seorang jejaka bernama Evandra. Evandra adalah seorang pemilik sebuah syarikat penerbitan dan juga anti wanita sehinggakan tiada seorang penulis pun di syarikatnya adalah wanita. Semakin mengenali Kirana kebencian Evandra terhadap wanita juga perlahan-lahan menghilang setelah dia mula jatuh hati dengan Kirana yang sangat setia terhadap Galang.
 
Suatu hari, Kirana bertemu dengan seseorang yang sangat mirip dengan Galang, tapi dia tidak mengenali Kirana dan mengatakan bahwa namanya adalah Mischa, dan dia adalah tunangan seorang Wanita bernama Renata. Mischa sememangnya adalah Galang namun kerana telah terhutang budi kepada Renata yang menolong menyelamatkannya, dia rela menjadi Mischa. Namun, jauh di sudut hati, Galang masih mencintai Kirana dan sedih kerana tidak mampu mengembalikan cintanya untuk Kirana.
 
Akan adakah cinta Galang untuk Kirana kembali? Bersatukah kembali mereka kelak? Sama-sama kita nantikan  :D

No comments:

Post a Comment